Sökresultat för Christian Grönroos...
Rensa filter?
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
Alla företag, oberoende av om kärnan i deras erbjudanden är tjänster eller varor, råkar i dag ut för servicekonkurrens, där förmågan att hantera tjänstekomponenterna i erbjudandena är nyckeln till framgång.
I denna aktualiserade och utökade upplaga av Service management och marknadsföring behandlas serviceperspektivet…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Kan man marknadsföra tjänster på samma sätt som varor? Nej, det krävs ett helt annat, relationsinriktat synsätt, menar författaren. Boken förmedlar teori och praktik om extern och intern marknadsföring av tjänster.
Det tjänsteorienterade synsätt och de modeller som beskrivs i boken är till hjälp vid utveckling av ett…
Kunder vill bli hjälpta. Att erbjuda en tjänst är att erbjuda hjälp. Ur kundernas perspektiv är alla företag och organisationer tjänsteleverantörer, oberoende av vad de hjälper till med. Frågan är om man vill vara en god, medelmåttig eller dålig tjänsteleverantör. I framtiden kommer bara god (eller utmärkt) att vara…